Dagsplan - mad og lure

8. december 2016

Alder:
6 mdr.

Dagsplan - mad og lure

Kære Helen

Lillesøster er nu blevet 6 måneder og jeg har i den forbindelse nogen spørgsmål.

Hun har lige nu følgende rytme:

Vågner kl. 6: Får tilbudt flaske - spiser 120 ml

Kl. 7.15-7.30: får mild havregrød og spiser 1,5 dl og vand af kop

Kører storesøster i børnehave

Kl. 9: tilbudt flaske - spiser 120 ml

Sover formiddagslur på 1,5 time op til 1 time og 45 min

Kl. 11.30-12: tilbudt grød eller grøntsagsmos - vil helst kun spise grød og kan så spise 1-1,5 dl

Kl. 13.30-14: tilbudt flaske spiser 120 ml

Puttes til lur og sover højst 1,5 time

Kl. 16.30: tilbudt flaske og spiser 120-150 ml

Forsøger at ligge til en lur mere men hun er ikke træt før måske kl. 18 og det synes vi bare er så sent men hun kan ikke holde til nat.

Kl. 18: grøntsagsmos som hun ikke er særlig interesseret i

Kl. ...

Annonce

... 19.30: flaske til natten og spiser måske 150-180 ml.

Puttes til natten kl. 20-20.30 og sover uden mælk der

Nu er begyndt at tage mindre af flaskerne og sige fra. Får hun nok mælk?

Jeg føler lidt at jeg skal bruge meget energi på at få mos i hende. Grød går det bedre med. Er nervøs for at presse hende.

Har du nogen forslag til hvordan jeg får hende til at spise grøntsagsmos? Har prøvet meget forskelligt.

Hun er generelt meget utilfreds i øjeblikket. Sker der noget særligt med udviklingen?

Hun er jo en stor pige på knap 11 kg.

Jeg synes ikke helt det fungere med lurene ud på eftermiddagen. Ville gerne at hun kunne tage en længere lur der. Hun er generelt utilfreds fra hun kommer op fra 2. lur til hun bliver puttet om aftenen og det er altså hårdt når vi også har storesøster.

Håber du kan hjælpe os lidt.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger